Fortuna Cycling Sittard

Op zoek naar een gezonde Hobby in Sittard en omgeving? Fietsen is onze Hobby, meld je aan bij onze Fietsclub en fiets mee

Voor dagelijkse ritverslagen met foto's, kijk op Facebook.

Hier plaatsen we diverse foto's van het equipment waarmee we fietsen.

Tevens plaatsen we hier ook Foto's van de grote evenementen die in de Agenda staan vermeld en waaraan we deelnemen.

Verder worden hier ook foto's geplaatst van de grote Clubritten die we fietsen , deze staan ook in de agenda vermeld als Clubrit.

De eerste foto's van mijn zoon en mezelf met onze budget uitrusting van 2016. Hier rijden we op onze Btwin Triban 500 budget racefietsen en Rabobank kleding. en enkele fotos van toen ik ben begonnen met fietsen

Foto's tijdens mijn herstel na het ongeluk in 2017 allemaal nog op een Hometrainer omdat fietsen toen nog niet ging

Het nieuwe outfit en equipment vanaf April 2019 en de eerste tocht was gelijk een heel mooie, een bloesemtocht in België samen met Heins en Jacqueline.

29-06-2019 de Toertocht van 125 KM tijdens de NK in Ede samen met Heins

31-08-2019 Sallandse Heuvelentocht 2019 in Nieuwleusen 120 KM samen met Heins en Joep

20-09-2019 t/m 23-09-2019 de volgende foto's geven u een indruk over het Weekend evenement Eifel Cycling Classic 2019 in de Eifel in Duitsland.

We hebben daar een collectieve Social Ride gemaakt op Vrijdag namiddag deze was ongeveer 50 KM, de Zaterdag hebben we een collectieve Toertocht door de Eifel gemaakt van 100 Km. Er kon ook gekozen worden voor een tocht van 50 KM en zelfs een 150 Km tocht. Op zondag hebben we op eigen initiatief de laatste 50 Km van de toertocht van 150 km gereden. Dit was een geweldig weekend waarbij we 200 KM door de Eifel zijn gefietst.

De winter outfit, waarmee ik in de koude winterdagen mijn ritten buiten fiets.

Fietsonderhoud is ook nodig. Maar is niet altijd handig. Nu heb ik een mooie Montage standaard aangeschaft waarmee het onderhouden, repareren en poetsen eindelijk gemakkelijker wordt. Ik hoef niet meer de hele tijd gebukt te werken en kan gewoon staand onderhoud aan mijn fiets uitvoeren. Wel zo handig.

Enkele selfies gemaakt van mijn nieuwe outfit van team Jumbo Visma.

20 Juli 2020, onze eerste Clubrit, van Sittard naar Monschau in de Eifel en terug, is een feit. We hadden 3 deelnemers Hub, Heins en Jilles. We hebben 183 KM gefietst en daarbij 2247 hoogtemeters overbrugd. Werkelijk een gigantische rit, waarbij we wel de nodige pauzes en fotomomenten hebben gemaakt. Totale fietstijd was 9,15 uur.

We zijn om 7.00 uur, een half uur later dan gepland ivm flinke regenbui om 6:30 uur, met zijn tweeën vertrokken vanuit Sittard, de rit ging richting Eygelshoven, de lucht dicht bewolkt en in de hoop dat de voorspelde weersverwachting er alsnog zou komen, waren we rond 8:00 uur in Eygelshoven, waar Jilles al op ons stond te wachten om met ons samen verder aan deze Clubrit deel te nemen. Over prachtig mooie wegen, paden en natuurgebieden bereikten we onze eerste pauzeplaats. Deze was rond 10:40, gesterkt met wat rust en verder een goede kop koffie en voor wie honger had nog een broodje erbij ging onze rit verder. Nog steeds vergezeld van flinke bewolking, maar geen regen gelukkig. De ene na de andere klim lag voor ons, natuurlijk afgewisseld door enkele dalingen. Het waren klimmetjes met stijgingen tot 16 en 18 procent. Om 13:00 bereikten we Monschau, de bedoeling was om hier een grote pauze te maken, maar het was daar een mierennest aan drukte. Dus in onderling overleg gewoon een korte stop en wat foto's gemaakt, en doorgefietst richting Kalterherberg langs de Vennbahn, waar we uiteindelijk onze welverdiende pauze hebben genomen in een rustige omgeving. Na deze goede rust ging het weer verder, nu na een paar Kilometer bereikten we de Belgische grens en reden de Ardennen in, waar we natuurlijk ook hier weer de nodige kuitenbijters voorgeschoteld kregen. Heel langzaam brak ook het zonnetje door.

Op de terugweg hebben we nog een paar kortere stops gemaakt, voor foto's of gewoon om even bij te komen van een klim. Inmiddels had de bewolking plaats gemaakt voor stralende zonneschijn. Rond 16:45 uur bereikten we de brug van Moresnet, waarna we vanuit Moresnet via de Belgische kant de Vaalserberg op zijn gefietst. Boven aan de Vaalserberg hebben we samen nog eens terug geblikt op onze dag, want daarna ging het voor ons alledrie terug naar huis. Onder aan de Wahlwiller berg hebben we afscheid genomen van Jilles, die van daaruit nog een paar Kilometer moest pedalen om thuis te zijn. Wij moesten zelf nog een klein stukje verder fietsen naar huis en zijn via Valkenburg , Ravensbosch, klein Haasdal Schimmert en Spaubeek naar Sittard teruggefietst. Rond 19:30 beëindigden ook wij, vermoeid, tevreden en zeer zeker nog onder de indruk van de prachtige ervaringen van deze dag, onze eerste Clubrit.

Al met al kunnen we zeggen dat het een zeer geslaagde Clubrit was.

4 Augustus 2020 171 Km samen met Heins om 6:30 vertrokken vanuit Sittard naar Botrange, het hoogste punt in België direct achter Baraque Michel. Voordat we in Baraque Michel aangekomen waren, hebben we nog een korte stop gemaakt bij La Gileppe. Vanuit La Gileppe zijn we na een pauze en wat foto's maken doorgefietst naar Baraque Michel. Omdat Botrange iets verder ligt dan Baraque Michel, maar wel ons uiteindelijke doel was, het hoogste punt in België met geweldig mooi uitzicht, zijn we doorgereden naar Botrange. Daar hebben we genoten van het enorme uitzicht en de nodige foto's gemaakt. Nu was het tijd om aan de terugreis te beginnen. Bij Baraque Michel wilden we nog koffie drinken, maar dat was gesloten, pech, dus op de terugri bij Eupen even een pauze gepakt en weer verder richting Nederland. Eenmaal over de grens zijn we richting Vaals gefietst, waar we bij de zwarte Madonna op het terras nog een pauze met koffie hebben genomen. Toch vreemd, we zijn hier al tig keren voorbij gefietst, maar nog nooit gestopt, daarbij is het een zeer mooi restaurant. Na deze laatste pauze zijn we weer op de fiets gestapt voor de laatste kilometers naar huis te fietsen. Tegen 17:15 waren we weer terug thuis, en kunnen zeggen dat t weer een geweldige rit was.

30 Augustus 2020, samen met Heins de Pukkeltocht Bemmel gefietst. 121 Km en 645 hoogtemeters. We zijn om 6:30 vertrokken met de auto richting Bemmel, waar we vanaf 8:30 konden starten voor onze 121 Km tocht.

Er hing aardig wat mist in de lucht, en de eerste Kilometers langs de Waal en over de Waalbrug waren dan ook frisjes en mistig. Naarmate het zonnetje probeerde door het wolkendek heen te prikken, verdween ook langzaam de mist. De eerste klimmetjes waren na een kleine 30 km en waren de 2 pittigste klimmetjes van de dag. Daarna ging het glooiend verder. Onderweg hebben we 2 pauzes genomen op een terrasje. Rond 13:00 uur begonnen we met met de 7 heuvelenweg, waarbij ineens de lucht totaal grijs werd, en het duurde dan ook niet lang meer en we kregen de eerste regendruppels op onze route. We moesten nog een kleine 45 Km en de regen heeft ons bijna 1,5 uur begeleid. We hebben ons tempo helemaal aangepast aan de slechte weersomstandigheden tijdens de regenbuien. Ook toen de buien langzaam minder werden en na verloop van tijd zelfs stopten, zijn we met een beduidend lager en tevens veiliger tempo doorgereden. Inmiddels doornat, klaarde de laatste 15 tot 20 km de lucht weer een beetje op en zijn we het laatste uur zonder regen tot onze eindplaats in Bemmel kunnen doorfietsen. Ondanks mist en regen hebben we een prachtig mooie fietstocht gehad door het heel mooie natuurgebied in Gelderland. De diversiteit aan flora en Fauna die we vandaag gezien hebben was enorm, helaas minder foto's ivm de weersomstandigheden.